Veel gestelde vragen

Zijn er bezorgkosten?
Als het orderbedrag lager is dan € 79,50 bedragen de transportkosten € 19,50. Voor orders boven € 79,50 worden geen transportkosten meer berekend.

Wat is de levertijd?
In principe zijn alle gegronde artikelen uit voorraad leverbaar. Het klaarzetten, het inpakken en administratief verwerken van de producten vergt enige tijd. Indien een artikel onverhoopt niet op voorraad is, nemen wij onmiddellijk contact met u op. U heeft dan de keuze om de order te annuleren, te wachten tot het artikel weer voorradig is of om een alternatief artikel te kiezen. Aan al deze keuzes zijn natuurlijk geen kosten verbonden en eventueel teveel betaald of terugbetaling wordt meteen in gang gezet. Gegronde producten worden binnen 5 werkdagen bezorgd en afgelakte producten binnen 10 tot 12 werkdagen. Wij nemen contact met u op om de juiste bezorgdag af te spreken.

Welke houtsoorten zitten er in ECO hardhout?
Onze ECO hardhouten producten zijn een verlijmde mix van hardhoutsoorten uit ecologisch verantwoord beheerde bossen. De meest voorkomende houtsoorten in deze mix zijn meranti en damar. Door deze verlijming zijn ECO producten zeer vormvast, stootvast, vochtwerend en zeer licht van gewicht. Daardoor echt een plezier om te verwerken.

Wat is MDF?
MDF staat voor Medium Density Fibreboard. Dit zijn zeer fijngemalen houtvezels die worden vermengd met een kunstharslijm en in droge vorm tot platen geperst worden. Deze platen kunnen verwerkt worden tot allerlei producten, waaronder plinten en architraven. Royalplint gebruikt alleen V313 platen, zodat onze producten vochtwerend zijn, maar ook een hoge dichtheid hebben, waardoor ze makkelijk gezaagd kunnen worden. Tevens zijn ze daardoor erg stoot-en vormvast.

Hoe plaats ik plinten, architraven en eindstukjes?
Zie hiervoor onze montagetips.

Hoeveel tubes High Tack heb ik nodig?
Dit is een beetje afhankelijk van de hoogte van de plint die u gebruikt, maar gemiddeld gebruikt u 1 tube High Tack voor elke 10 m1 plint bij een plint tot 120 mm hoog. Voor hogere plinten is het verbruik ca 1 tube voor per 8 m1.

Uit welke kleuren aflak kan ik kiezen?
Zie hiervoor de uitleg in onze aflakservice.

Kan ik een bestelling ook af komen halen?
Dat kan. U kunt dat bij een bestelling opgeven. Zie hiervoor ook onder bezorgen.

Wanneer kan ik Royalplint telefonisch bereiken?
Zie daarvoor onze contactpagina.

Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?
De planning wordt de avond voor levering gemaakt. U ontvangt op de dag van bezorging in de ochtend een telefoontje of sms met een indicatie van de bezorgtijd. Bezorgingen kunnen al vanaf 8.00 uur s’ ochtends gebeuren en bij drukte gaat de bezorging door tot in de avonduren. Er kan altijd iets tegenzitten op de routes van onze chauffeurs (files of pech), waardoor de bestelling iets later geleverd wordt dan in het telefoontje of sms is aangegeven. Indien er niet geleverd kan worden, wordt er onmiddellijk contact met u opgenomen.

Moet ik zelf thuis zijn voor ontvangst van de goederen?
U kunt er ook voor kiezen om uw bestelling te laten bezorgen in uw tuin, uw garage, onder de carport, achterom of bij de buren. U kunt dit aangeven in het vrije opmerkingenveld in het bestelproces. Alle bovenstaande opties zijn wel voor eigen risico.

Ik heb beschadigingen ontdekt in mijn levering?
Neem bij constatering van beschadigingen meteen contact op met ons per telefoon of per email. Wij bieden zo snel mogelijk een passende oplossing.

Wat te doen als u producten over heeft?
Indien u te veel heeft besteld en lengtes overheeft kunt u deze retourneren binnen 14 dagen. Neem daarvoor telefonisch of per email contact op met Royalplint. Wij kunnen dit bij u komen ophalen en berekenen daarvoor € 27,50. U kunt de producten ook na afspraak zelf naar ons magazijn komen brengen. Indien u een nieuwe bestelling plaatst en een andere wil retourneren berekenen wij daarvoor € 17,50.